Kjære kunde,
Etter flere år med å tilby internettløsninger i tillegg til våre skybaserte journalsystemer, avvikler vi alle våre internettløsninger i høst. Vi ser nå at det finnes bedre alternativer i markedet enn det vi kan levere. Fysisk infrastruktur har aldri vært en del av vår kjernevirksomhet og våre kunder får mer verdi tilbake om vi fokuserer oss på å lage de beste sky- og webbaserte journalsystemene på markedet.
Alle våre internettløsninger, samt direkte tilhørende produkter og tjenester (Smartboks, 4G-redundans, og viderekobling til mobiltelefon), avvikles 31.10.2023. Derfor må du ha satt opp en avtale med en ny leverandør før denne datoen.
Alle andre produkter og tjenester fra PatientSky (herunder journalsystem og tilleggstjenester som Video og Telefoni) berøres ikke. Dessuten skal ingenting skje med den fysiske linjen inn til ditt bygg – du trenger kun en ny leverandør som kan levere forbindelse til internett gjennom den.
Velg din nye internettleverandør
Du har et fritt valg av leverandør. Internettforbindelsen du har i dag bruker enten Telenor eller GlobalConnect som underleverandør, og vi anbefaler at du bytter til dem som hovedleverandør.
De har satt opp eksklusive tilbud for våre kunder, og vi har samarbeidet tett for å kartlegge overgangsprosessen. Telenor og Global Connect dekker alle kostnader forbundet med nytt utstyr og installasjon.
For å benytte deg av tilbudet fra Telenor eller GlobalConnect må du bestille overgang senest 01.06.2023. Ta kontakt med våre våre supportkonsulenter eller følg lenken i nyhetsbrevet som ble sendt til klinikken din hvis du er usikker på hvem din underleverandør er.
Bestill overgang med GlobalConnect
Uansett hva du velger, vil vi at du fyller ut vårt overgangsskjema. Vi kommer til å følge opp alle kunder vi har ikke hørt fra slik at vi kan sikre at alle får en problemfri overgang.
Tilgang til Norsk helsenett
Det kan hende at du må sette opp en ny tilknytning til NHN. Benytter du NHN sine tjenester må du også bestille en router fra NHN.
Per i dag, har man hos PatientSky en indirekte tilknytning til helsenettet gjennom vår Smartbox. Andre leverandører, inkludert Telenor og GlobalConnect, har ikke den samme tekniske muligheten i sitt produkt og derfor må du ha en direkte tilknytning til helsenettet gjennom Norsk helsenett.
For linjen tar Norsk helsenett 740 kroner per måned ekskl. mva. samt en etableringsavgift på 13 220 kroner ekskl. mva. Dette kommer i tillegg til Norsk helsenetts medlemsavgift som dere allerede betaler i dag.
Mer informasjon
Vi forstår at dette medfører at noen av kundene våre vil betale mer for internettløsninger enn det de gjorde. Det er rett og slett fordi vi har tilbudt internettløsningen vår til en subsidiert pris i flere år som andre i markedet ikke kan matche.
Siste faktura fra PatientSky for de berørte tjenestene vil du motta før du bytter til en ny løsning. Du skal altså ikke betale dobbelt. Det vil også si at bindingstiden du har i dag gjelder ikke.
Hvis du vil vite mer om endringene, les gjerne våre ofte stilte spørsmål og svar eller ta kontakt med våre supportkonsulenter. Vi står klare til å hjelpe deg godt videre, og ser frem til å fortsette med å levere våre programvareløsninger til deg.
Mvh
PatientSky