Se tilbake på PatientSky sitt eventyrlige år og få en sniktitt på e-helse og PatientSky i 2022
Vi beveger oss i en i tid der bøker lukkes, og hjerter og tanker vender hjem. I likhet med gamle hyrder som reiste til krybben markert av stjernen, vil mange av dere reise til et sted hvor en spesiell stjerne henger over hjemmet deres – et hellig sted fylt med kjærlighet, trygghet og glede.
Når vi fra PatientSky Norge vender hjem for å tilbringe tid med våre kjære, legger vi bak oss et eventyrlig år for PatientSky. Vi skal møte 2022 med optimisme, drivkraft og pågangsmot, men det er imidlertid viktig å se tilbake på de betydelige øyeblikkene i 2021.
La oss ta deg med tilbake gjennom PatientSkys eventyrlige år, og gi deg en sniktitt på hva du kan forvente fra oss i 2022.
Helsesektoren har i større grad åpnet øynene for nettbaserte journalsystemer

Pandemien har uten tvil skutt digitaliseringen av helsesektoren til værs. Behovet for fleksible løsninger viser seg å være en avgjørende faktor for behandling og samhandling med pasienter. Dette har medført at flere i større grad har fått øynene opp for verdien av nettbaserte journalsystemer.
Sammenlignet med de siste årene, ser vi nå at flere norske klinikker stiller krav til at systemet skal være nettbasert og like lett tilgjengelig som en nettbank – man skal kunne jobbe hvor som helst, når som helst og med hva som helst. Samtidig opplever vi at flere har fokus på Normen, og de nasjonale standardene som direktoratet anbefaler. Dette gleder oss, for det viser at vi tok de riktige beslutningene for åtte år siden da vi startet PatientSky.
I 2021 alene har over 300 klinikker bestilt overgang til en av våre skybaserte løsninger: PatientSky Clinic og Hove Total - det tilsvarer ca 1.5 kontorer hver dag.
Vi har investert betydelige summer og flere titalls tusen timer på å bygge opp alt fra bunnen av. Vi har utviklet et rammeverk som legger til rette for strukturerte data og bedre samhandling på tvers med sikker lagring her i Norge. For hver gang en klinikk starter opp med vårt system, betyr det et løft for helsesektoren og pasientene. Dette skal du som bruker av PatientSky Clinic være stolt av. Å gå over til en ny løsning er ikke alltid lett, men det er nødvendig for å følge nye og fremtidige krav til personvern, integrasjoner og behov knyttet til funksjonalitet.
Som bruker av PatientSky Clinic har du bidratt med å løfte helsesektoren. Du er en av dem som har vist endringsvilje, og du har banet vei for dine kollegaer. Det ønsker vi å applaudere.
Helsepersonell har fått en enklere hverdag

Ved å ruste helsepersonell med riktige, gode og integrerte verktøy, baner vi vei for helsepersonell slik at de kan rette fokuset på pasientene. Alt dette for å realisere vår visjon “Changing Lives”.
Marius Monssveen, kiropraktor ved Move kiropraktikk, er en av tusen behandlere som stoler på PatientSky Clinic. Han har også bidratt til å løfte helsevesenet. For Marius er PatientSky Clinic uunnværlig. I oktober deltok han på en filminnspilling hvor han fortalte sin historie om overgangen til PatientSky Clinic. Det mest minneverdige øyeblikket fra filminnspillingen var den utsøkte kaffen, som han brygget med nystekte bønner fra kaffebrenneriet sitt. Historien til Marius var svært spennende å høre på, og sammen, over en nybrygget kopp kaffe, glemte vi nesten at vi var på jobb!
Les mer om Marius sin kundehistorie her.
Flere integrasjoner tilgjengelig for terapeuter og behandlere
Vi har forpliktet oss til å utvikle nye funksjoner som vil bidra til å forenkle hverdagen din som terapeut og behandler. I 2021 lanserte vi en rekke nye funksjoner og integrasjoner. Disse vil blant annet legge til rette for effektiv pasientadministrasjon og bedre pasientbehandling. I tillegg har vi åpnet PatientSky Clinic for kommunale fysioterapeuter.
Her er alle lanseringene fra 2021 som vi mener er meningsfulle for deg som bruker PatientSky Clinic.
Covid-19-relaterte funksjoner

Identifisering av Covid-19 risikopasienter
Det er utviklet en rapport for å bistå ved identifisering av risikopasienter for Covid-19 vaksinering.
Hurtigtest og svarrapport
Alle hurtigtestresultater for Covid-19 skal rapporteres til FHIs Laboratoriedatabase, også kalt FHI - Fellesmottak for registerdata. PatientSky Clinic støtter FHI sine krav, og prøverresultater rapporteres til FHI.
Covid-19-prøvesvar fra Sykehuspartner
Sykehuspartner har utviklet en nasjonal løsning for rapportering av Covid-19-hurtigtester. De som bruker Sykehuspartner sin løsning for å registrere prøvesvar for personer som reiser inn til Norge, får videresendt prøvesvarene til journalsystemet.
Effektiv pasientadministrasjon

Fyll ledig tid ved hjelp av smartluker
Istedenfor å tilby en timetype til faste tidspunkter, kan du ved hjelp av smartluker la pasienten velge mellom alle timene du ønsker å tilby i en valgt tidsperiode.
Svarmaler og intern videresending
Du kan opprette egne svarmaler som kan brukes når du besvarer dialoger. Slik svarer du mer effektivt, og du unngår å skrive liknende svar gjentatte ganger.
Ankomstregistrering
I 2021 introduserte vi ankomstregistrering for pasienter. Klinikken kan tilby pasienter å melde sin ankomst selv via PatientSky-appen eller via Convene betalingsterminal.
DigiCare oppdatering
I 2021 har vi gjort DigiCare-integrasjonen enda bedre. Klinikker med flere avdelinger kan tilby online booking via DigiCare.
Opdateringer i HelseNorge-integrasjonen
PatientSky Clinic har nå støtte for ressurstimebøker. Pasienter kan bestille labtjenester og vaksinasjon m.m. via HelseNorge.
Bedre pasientbehandling

Legg til viktige merknader på pasienter
Dette er en etterlengtet funksjon blant våre kunder. Du har nå muligheten til å varsle andre ansatte om forhold rundt pasienter, eller å gi viktige påminnelser til deg selv og dine kolleger.
Tidslinjen har blitt forbedret
I 2021 fikk tidslinjen i PatientSky Clinic et ansiktsløft og betydelige forbedringer. Tidslinje V.1 ble brukt av få brukere, men etter oppgraderingen ser vi at flere benytter seg av funksjonen.
App-oppdateringer
PatientSky-appen har fått et ansiktsløft
På starten av 2021 fikk PatientSky-appen et helt nytt og brukervennlig design.
Bedre brukeropplevelse
Utover 2021 har PatientSky-appen fått en forbedret brukeropplevelse. Dette gjorde vi for å gi dine pasienter en friksjons- og bekymringsfri opplevelse når de skal samhandle med deg.
ExorLive og PatientSky Clinic integrasjon

Den meste etterspurte og ettertraktede integrasjonen, ExorLive, har nylig blitt klarert for lansering. ExorLive vil bidra til å skape en forbedret arbeidsflyt og pasientopplevelse.
Du kan aktivere ExorLive i dag.
I 2022 vil innsatsen trappes opp betraktelig. I løpet av første halvår i 2022 skal vi lansere vårt nye tilbakemeldingssystem som videre vil styrke behandling og skape en forbedret pasientopplevelse. Gjennom vårt nyhetsbrev vil du motta løpende oppdateringer på kommende produktlanseringer i 2022.
Selv om vi er stolte over at du som bruker har tilgang til mange ulike integrasjoner som vil gjøre hverdagen din enklere, har vi satt oss et mål om å utvide integrasjonslisten til flere nyttige verktøy.
Premium support - Vi har levd opp til løftet vårt
Supportavdelingen i PatientSky spiller en viktig rolle i vår tjenesteleveranse. Vi strever etter å levere kundestøtte i premiumklassen, og da er det viktig å behandle supportavdelingen på lik linje med våre innovative løsninger. Vi vil alltid se etter områder som kan forbedres, og vi vil heve oss over det nivået. For oss hjelper det ikke å påstå at man har premium support, hvis man ikke kan underbygge sine påstander.
Supportavdelingen måles etter flere beregninger for å kartlegge avdelingens utvikling. Det viser seg at 91% av sakene løses mye raskere ved første interaksjon. Responstiden ligger på under 90 sekunder, og kundetilfredsheten er på 86%. Kundetilfredsheten har økt med 8.8% fra 2020. I tillegg har vi fått flere tilbakemeldinger fra dere som har uttrykt deres fornøyelse med supportavdelingen. I 2021 kan vi med sikkerhet si at vi har levd opp til løftet vårt. For deg betyr det mindre supportproblematikk og hyggeligere samhandling med support, som igjen betyr mer tid til pasientene dine.
Planen for 2022
Nytt hovedkontor
PatientSky Norge flytter inn i et nytt hovedkontor på Skøyen i februar. Selv om vi har omfavnet hjemmekontorpraksisen, vil vi fremdeles legge til rette for et fysisk arbeidsmiljø der godt samarbeid, produktive diskusjoner, ideutvekslinger og samhold vil prioriteres. Vi mener at en god balanse vil få frem det beste i oss.
Du er hjertelig velkommen til vårt nye kontor på Skøyen!
Ses vi på disse begivenhetene?
I 2022 skal vi også delta på ulike arrangementer hvor vi kan møte deg. Vi skal være til stede på følgende arrangementer:
- Regionalt vinterkurs sør "Nakke - fra undersøkelse til operasjon"
- Regionalt vinterkurs midt (kiropraktikk.no) - Region Midt
- Regionalt vinterkurs vest (kiropraktikk.no) - Region Vest
- Regionalt vinterkurs øst (kiropraktikk.no) - Region Øst
- PFF: Muskel- og skjelettkongressen 2022
- Regionalt vinterkurs nord (kiropraktikk.no) - Region Nord
- Fysioterapikongressen
Produktlanseringer og oppdateringer i januar 2022
Henvisning 2.0
Vi sikter mot å lansere Henvisning 2.0 i januar.
Måneds- og årsoversikt
Dette lanseres i januar.
Patient Feedback System (Prosjektnavn)
Dette er et tilbakemeldingssystem som er integrert i PatientSky Clinic. Her kan du samle tilbakemeldinger fra pasientene dine på en enkel måte. Prosjektet skal piloteres av utvalgte klinikker i januar. Mer informasjon om denne modulen og lanseringsdato kommer.
Notifikasjoner
I dag er notifikasjoner i PatientSky Clinic en rigid løsning med begrensede tilpasningsmuligheter. Med den oppdaterte versjonen har vi åpnet for å gi klinikker mulighetene for å tilpasse notifikasjonene. Vi sikter mot en lansering i første kvartal i 2022.
Produktlanseringer og oppdateringer i 2022
Notifikasjoner
I dag er notifikasjoner i PatientSky Clinic en rigid løsning med begrensede tilpasningsmuligheter. Med den oppdaterte versjonen har vi åpnet for å gi klinikker mulighetene for å tilpasse notifikasjonene. Vi sikter mot en lansering i første kvartal i 2022.
Til vår kjære kunde
Vi ønsker å takke deg for tilliten du har vist oss i 2021. Vi ønsker å opprettholde tilliten din, og i 2022 hever vi hodet og retter fokuset på å gi deg en enda bedre kundeopplevelse.
Vi ønsker deg en riktig god jul og alt godt i 2022.