Hvordan ivaretas GDPR?
Vi har jobbet med å legge til rette av GDPR siden oppstart av PasientSky for 4-5 år siden.
Alt er ivaretatt.
Du skal som klinikk ikke tenke på noe selv - vi tar ansvaret for alle krav rundt GDPR til enhver tid er ivaretatt → Du kan være helt trygg.
Dersom du som klinikk i tillegg ønsker å få tilsendt månedlige rapporter så kan dette tilkjøpes i systemet.
Fordi vi selv har utviklet og satt alt opp selv mtp datasenter og GDPR, så vet til enhver tid nøyaktig hvor all data ligger og ingen data forlater noen gang landets grenser.
Hvordan ivaretas sikkerheten og lagring av pasientdata?
Alt rundt sikkerhet er fullt ut ivaretatt av oss
Vi har i samarbeide med de fremste eksperter innenfor sikkerhet satt opp vår egen datasenter, hvilket er med til å skape økt trygghet for våre kunder. Vi vet nøyaktig hvor dataen er og har satt opp 3 redundans (backups) som hvert andre sekund, døgnet rundt, sørger for å ta backup av din data.
Stopper man som kunde hos oss, eller stopper man som lege/behandler, så vil vi sørge for at dine pasienters data ligger lagret trygt hos oss i minimum 10 år, uten kost.
Er PatientkSy 100% webbasert?
Ja, alle våre løsninger er 100% webbasert. Du kan sammenligne oss med nettbanken din: Alt du trenger er en nettleser og Buypass (Smartkort), BankID eller BankID på mobil for å logge inn. Sekretærer kan også logge inn med engangskode på SMS.
Vi har også utviklet vår egen meldings- og reseptformidler som ligger integrert i systemet. Så uansett om du sitter på hytten, der hjemme eller i utlandet, så har du tilgang til alt du trenger.
Selv vårt telefonsystem er webbasert, så har du en dag hvor du velger å jobbe hjemmefra eller fra hytten, så har du også tilgang til din telefon og kan ringe pasienter fra klinikkens telefonnummer, uansett hvor du befinner det. På samme måte kan sekretærer også ha et fullfungerende hjemmekontor og sentralbord og full tilgang til journalen.
Hva koster oppstart og migrering av data?
Eneste oppstartskostnad er et administrasjongebyr for å sette opp klinikkens virksomhedssertifikat og Buypass kort (Smartkort). Dette er en manuell prosess vi må gjøre for hver enkel klinikk og behandler, og koster klinikken kr 4 500 for full oppsett og konfigurasjon.
Konvertering av data og opplæring over online e-læringsportal er gratis
Hvordan får vi opplæring?
Vi vet at mange klinikker forbinder oppstart til nytt system med noe som er vanskelig og tidskrevende. Ofte man må stenge klinikken i flere dager, mens man får opplæring i det nye systemet. I tillegg er de dagene med opplæring fylt med mye ny informasjon og det kan være vanskelig å finne hoved og hale etter tre intense dager. Vi har lagt til rette for at oppstarten med vårt system skal oppleves så sømløs som mulig.
Vi har lagt til rette for at man via en e-læringsportal får tilgang til full opplæringsmateriale. Dette materiale er fylt med vidoer og kontrollspørsmål og alle ansatte kan gjennomføre e-læringen når det passer den enkelte og man kan gjennomfære opplæringen så mange ganger man ønsker. Man får tilgang til e-læringen kort tid etter bestilling så man har god tid til å gjennomføre oppllringen. E-læringen er gratis for alle ansatte.
Opplæring med en konsulent lokalt på klinikken er selvfølgelig også en mulighet. Her faktureres det kr 1 490 per påbegynt time. Dette inkluderer reise og hotell.
Når kan vi forvente oppstart?
Installasjkonskalenderen er ved å fylle seg opp før sommer, så neste ledige plasser er i august. Vi har kapasiteten til å ta mange klinikker om dagen, gitt opplæring tas over e-læring. Ønskes lokal opplæring, så hør med din kontaktperson i PasientSky og du vil kunne få en dato som passer dere best.
Hvilken verdi kan PatientSky gi oss som klinikk?
En økning på selvbetjente timebestillinger på 200%, på 6 måneder.
40% reduksjon i innkommende henvendelser på telefon, på 6 måneder.
En leverandør, ett kontaktpunkt og en faktura å forholde seg til. Vi er eneste leverandør som har utviklet alt selv. Hos oss har du muligheten for å få alt i ett system: Journal, timebestillingssystem, telefonsystem, fiberlinje, elektronisk kommunikasjon, meldings- og reseptformidler, videokonsultasjon, pasientportal med login fra datamaskin og app, og mye mer.
En mulighet for å øke inntekten din betraktelig, samtidig med at du frigjør tid på klinikken og får ned ventetiden for dine pasienter.
Strategien og tanken bak PasientSky er å tilby en åpen helseplattform for å skape bedre samhandling, samt øke innovasjonen i helsesektoren. Her kan nevnes flere ulike tjenester for betaling og fakturautsendelse, flere ulike løsninger for timebestilling og elektronisk kommunikasjon med pasientene, m.fl.
Det ligger en stor verdi for et legekontor å velge et system som kontinuerlig vil utvikle seg og med et av landets største utviklingsavdelinger (60+ utviklere jobber hos oss per dags dato og fler kommer ofte til) innen e-helse, sørger vi for at systemet alltid er under utvikling.
God og raskt support! Det kan ikke sies nok ganger hvor viktig det er med en god supportavdeling. I PasientSky har vi et av markedets raskeste svartider og en kundetilfredshet på 95%. Alle supportmedarbeidere er sertifisert i våre systemer, slik du som kunde alltid får den hjelpen du trenger. I systemet er det også lagt til rette for det vi kaller “selvhjelp”. Her finner du et hjelpesenter med step-by-step guides samt vidoer, som viser og forklarer hvordan du utfører handlingen du ønsker hjelp til. På den måten kan du ofte selv finne svaret, på alle tider av døgnet, uten at du trenger kontakte oss, men vi er selvfølgelig alltid behjelpelig på telefonen.